Brunsten är över. <3

publicerat i Allmänt;
Idag i det fina vädret red jag Troja, dressyr. Herregud så pigg hon var! UNDERBART, hon är INTE BRUNSTIG längre!!! 2 veckor var hon brunstig och surig, nu är hon ängeln själv, eller ja, lite änglalik är hon. ;D
Så nu funkar dressyren äntligen, om 2 veckor brukar brunsten komma igen då blir det mer bommar igen. Idag så tränade jag lite skänkelvikning i skritten och det gick helt ok, tänkte hela tiden på vilket tempo hon skulle ha och hon sänkte sig jättefint. Men förstår inte hur man ska kunna sitta ner på henne om jag behöver öka tempot. Nej, hon är inte spänd, hon är avspänd, går lågt osv. Hon skumpar som bara den ändå, hon tar långa kliv också. Kommer ju studsa av, det förstår jag inte med vad Stefan sa,öka tempot... Det kommer aldrig gå på dressyrbanan iallafall. Men men får ge det en chans iallafall antar jag. Och galoppen gick super, sänkte sig efter ett tag, ville bocka lite men hon lugnade sig fort.
Padocken var helt underbar, minusgrader men allt vatten hade runnit bort innan det frös på, så det är som en vanlig sandpadock. :3 Tänkte hoppa lite imon då man aldrig vet när vädret ändras. Skrivit upp de lagtävlings dagar jag ska vara med på som börjar tidigt i april. Kan skriva upp de datum, och letar CR hoppningar att åka på i mars, men av någon konstig anledning så hoppar många klubbar här i närheten över mars med hopp CR? Hoppas de poppar upp något iallafall. Annars så får vi la ta en tur på 2 timmar på en CR. :)
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Henny :):

Tack! :D

2:a kommentar, skriven , av Madeleine:

Åh vad härligt att brunsten är över! Brunsten är ett helvete, har dock världens lyx att mitt sto inte ändras någonting under brunsten!

Svar: Så många ston man haft under åren,a och b-ponnyer, de är så sköna för att de är sällan så brunstiga, sedan går man upp en storlek så är de ett helvete... Att köpa ett sto, är det dummaste som finns! ^o^
Helene

Kommentera inlägget här :