Dressyrträning Dag 1.

publicerat i Allmänt;
Träning för Stefan Jansson idag! Dressyrpass på 45 min + uppvärmning, lilltjejen och även jag, fick kämpa. Jag presenterade oss och sa att hon varit skadad och jag och att vi kom igång i höstas. OCH att hon är brunstig och brukar kunna stänga av när hon tröttnar. Berättade att hon även varit sent inriden och speciellt det jag har "problem" med henne. Han förstod jättebra och vi gjorde mest ökningar, mycket halter. Och med kortare tyglar än vad jag brukar ha då jag rider lugnt med tyglarna vanligtvis. Hon brukar gå vingligt och ormigt och svår med halter så det övade vi idag, imon är det en träning med honom igen. Ska se om mamma kanske kan ta någon liten bild på oss! :D
Hon får sedan börja hoppa hemma efter denna helg, haha! ;D
 
Thihi hon gillar verkligen det fönstret, köpte denna nya transsport i höstas och hon trivs bättre i den! :3

Kommentera inlägget här :