Dressyrträning Dag 2

publicerat i Allmänt;
Då var sista träningsdagen för Stefan Jansson över! Troja var lite små trött idag efter gårdagens pass, men det funkade ändå väldigt bra! ^^
Han frågade både idag och igår om jag hade några frågor, men såklart hade jag inte det. Känner mig så dum över att jag inte frågar något? Men det han säger vet jag om, som tex, öka tempo, håll kortare tyglar (haft lite slappare tyglar efter skadan men hela tiden jobbat på att ha kortare), galoppfattningar, det som jag kom på nu. OCH, ÄNTLIGEN såg någon mina skänklar! Sagt i FLERA ÅR, jag menar det, mina skänklar har aldrig suttit rakt, tyckt att jag själv varit olika. Men ingen annan har tyckt det. Min vänsterfot sitter nämligen längre bak än högerfoten, som han ville ha fram. Så blev glad över att han upptäckte det som folk inte sagt funnits. Haha, "sa ju det" tänker jag just nu och tänker på de som sagt att jag haft fel. ;D
 
Istället för att fråga nåt, bad jag honom om råd för skänkelvikning. Jag har tränat det med Troja men det går segt, tänkte om han hade några tips om hur han gör. Men det är ju det samma som jag hört och fått lära mig. Att börja på en volt, och gå från kvartslinjen ut till spåret, då hästarna dras mot väggen/stänglet mer, då blir det enklare, sedan gör man det svårare från medellinjen osv osv.
 
Så känns bra att jag bad om något råd iallafall! Och det känns alltid lika bra att man vet om det man behöver träna på redan innan en tränare säger något. ^^
 

Kommentera inlägget här :