Kavaletti

publicerat i Allmänt;

Jag vet att jag inte skrev något igår, men det var storm under natten, sedan under dagen regnade det, och blåste. Redan igår ändrade jag Surprises schema! XD  Men sånt händer, hans schema flyttas fram ett steg bara.

Ridit Surprise, lite kavaletti och ”dressyr”. Han är lite svår styrd och gör plötsliga halter och förstår inte mig på dessa halter. Som vanligt är han snäll så inte så mycket att berätta! :D

Sen så red jag Troja, dressyr och kavaletti. Gick super! Försöker tänka på det Stefan sa i helgen, så tränade en del på tempot och testade skänkelvikningen på volten. Hon gick väldigt fint idag! 

Klarade oss från regn, vilket var skönt!

Imon kom jag på att jag ska övningsköra på trafikskolan, så scheman kommer kanske att ändras. Men tänkte försöka hoppa Troja innan körskolan sedan rida bebisen efter körskolan. Får se hur det blir. Imon är det även sagt att det ska snöa? Så kan hända att hoppningen inte blir av.

Bild på Surprise när han var föl! :D

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emelie Josefsson:

Sv; ja alltså dedär sommarkänslorna brukar kunna bjuda på en å annan åktur 😉

Svar: Haha, Troja ger inga åkturer, blir surig och står still och surar... väldigt märrig! :O Kan knappast gå framåt... xD
Helene

2:a kommentar, skriven , av Annie:

sv: Det hoppas jag också!

Fin bild!:)

Svar: Tack! ^^
Helene

Kommentera inlägget här :