Kavaletti

publicerat i Allmänt;
Idag var det fint väder! Tänkte då, jag rider båda hästarna, men så tittade jag ut då någon red på min Surprise. Gick ut och pratade och så när hon ridit klart. Vet inte hur gammal hon var, men hon har gått in i väggen så hon jobbar inte så mycket, bor i Helsingborg (om jag inte minns fel?) men hon har pojkvän här i närheten och bor här ibland och har inte så mycket att göra.
Hon är van vid unghästar och har jobbat med det/praktiserat mycket då hon vill utbilda sig till ridlärare, eller hon ville det förut iallafall vet inte exakt hur det är nu.
Hon får jätte gärna hjälpa mig med honom, tror det är kul för Surprise också! :D Men hon kommer inte rida jätte ofta, hon ringer och hör om hon kan komma över, får se hur det blir längre fram! :D
 
Han skötte sig som vanligt och var duktig. Får rida han till helgen! ^^
 
Jag red Troja idag, vet ni den känslan när hästen går så bra, att man nästan vill gråta, att man vet att det kommer gå så bra detta tävlingsår? Så kände/känner jag idag! 
Hon gick så fint,arbetade på, gjorde fina fattningar och avsaktningar, halterna var perfekta. Hon är ju brunstig då går aldrig sånt. OM man inte har kavaletti!! Hade kavaletti framme på banan, då går ALLT med Troja! ;D
 

Kommentera inlägget här :