Schema vecka 6

publicerat i Allmänt;
Nu när jag kan rida mer nu då vädret blivit bättre så tänkte jag göra scheman för båda hästarna inför den nya veckan. Men det kan bli ändringar då jag inte har ridhus. När det spöregnat så vill jag inte hoppa i en slirig paddock, ni förstår kanske. ^^
Nu efter träningshelgen börjar Troja med en ledig dag! ^^ Och ja, mycket kavaletti, Troja är brunstig så måste ha något på banan, så då är kavaletti perfekt! ^o^
 
Schema för Troja:
Måndag: Ledig
Tisdag: Dressyr/Kavaletti
Onsdag: Hoppning
Torsdag: Dressyr/Kavaletti
Fredag: Dressyr/Kavaletti
Lördag: Åker
Söndag: Skog
 
För Surprise är det samma saker, han kan inte gå på tygel, han måste lära sig lyssna på mig mer och förstå vad jag menar med skänklar bättre. Och att bara för jag ska sakta av till skritt ska man inte göra halt och så. När jag kan lita på honom mer så blir det åker för han med! Tänkte att jag skulle gå bredvid ut i skogen, bra motion för mig med. ^^ Rider inte honom länge heller, 20 min kanske och det räcker för stunden. :)
 
Schema för Surprise:
Måndag: Dressyr/Kavaletti
Tisdag: Dressyr/Kavaletti
Onsdag: Leda ut honom i skogen.
Torsdag: Ledig
Fredag: Dressyr/Kavaletti
Lördag: Ledig
Söndag: Dressyr/Kavaletti

Kommentera inlägget här :