Kotknackaren

publicerat i Allmänt;
Behövde inte mocka idag då jag jobbade, det tackar jag mina föräldrar för! ^^
Kotknackaren var här. Troja har haft problem med sne rumpa, rygg, knän osv. När hon var ung hade hon noll koll på sina ben och gick omkull ofta. Det har lugnat sig under åren. Även att hon sparkade och sparkade mot ett russ, som också sparkade tillbaka (som startade allt), tills hon ramlade ihop. Det var sista gången hon skulle kolla henne då hon är frisk nu, wiieee! ^^
Och varför skulle Surprise kollas?
Jo, han håller på med tungan hela tiden när man rider, halva tränset är blött och han får igenom sin tunga i bettringen. Senast sa hon att många stora hästar har problem med käkar, nacke osv. Bara att alla visar olika mycket. Och, hela hans huvud satt fast och det var inte konstigt att han beter sig som han gör. Skönt att veta att det var något och inget annat. 
 
Detta är en anledning till varför jag vill bli hästmassör. Hästmassör är grunden till mycket, tex kotknackare. Vill kunna känna själv om det är något fel, även hjälpa andra. Man kan även känna när de är förkylda osv på ett annat sätt. Vill så gärna lära mig mer om hela kroppen på hästar!! :D
 
Kollar på en CR hoppning på Strömma den 6:e februari. Jag funderar på om man ska åka, det tar ca 10min dit. Då är det ju att jag inte tränat massor. Men man skulle kunna ta en liten skrutt bana som inte är så jobbig? En runda så blir hon glad. Bara för skojjs skull liksom. 50cm-60cm som ett litet träningspass bara. ;) Innan jul hoppade jag hemma 85cm. 50-60 kan jag även travhoppa om det är så. MEN får se på väder, måste kunna rida mer isf. Mindre än en månad kvar ju.

Kommentera inlägget här :