Surprise brodd, check!!

publicerat i Allmänt;
Då hade Surprise brodd på med! Endast fram hovarna då han inte har skor bak. Eftersom han alltid varit lite jobbig med att lyfta hovarna så trodde inte jag att det skulle gå att brodda. Men det gick!! :D
Duktig kille, skulle testa ge han äpplegodis, men han spottade ut det direkt. Så fick gå och hämta hans banangodis, det var goare tyckte han. ;)  Min lilla skäck-tigrerade häst. :3 ful/charmiga puss!! :3 Just det fick passa på att tvätta svansen och bakbenen nu med när det är plusgrader. Av någon anledning är vita hästar mer sketna än vad icke vita hästar är. Diarré oftare och rullar sig i leran, varför??? Haft så många vita hästar i mitt liv, och ingen vill vara vit... blä! XD
Då fick ni se lite julpynt i stallet, haha. Har har inget i sin box du han gillar att leka med pyntet när ingen ser... Glittret på stolpen till höger ville han komma åt... ;)
Nu ska jag göra iordning mig för jobbet. ^^
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elin:

Härligt att det gick bra att sätta på broddar! Har ingen vit häst, men kan tänka mig att det lätt blir smutsigt! Jättefina bilder :)

Svar: Tack ^^
Helene

2:a kommentar, skriven , av Karoline:

Vilken snygging, riktigt häftig teckning eller man kanske kallar det färg?

Svar: Man säger nog både och ^^
Helene

3:e kommentar, skriven , av Jenny:

Vi diskuterade just det där med att vita hästar ibland rullar sig mer än andra hästar av andra färger - och vi kom fram till att det kanske är för att vita hästar måste maskera sig för att inte synas i det vilda. En vit häst syns ju alltid (det är ju därför de oftast är lite utanför en flock) och avslöjar ju därmed flocken, så om den rullar sig så blir den nog mer att den smälter in så att säga...

Sen om det stämmer eller inte vet jag inte...

Svar: Googlade där någon faktiskt skrev att det var som ett kamouflage, haha! XD
Helene

Kommentera inlägget här :