Uteritt

publicerat i Allmänt;
Idag blev det äntligen en promenad ut i skogen. Ska berätta hur allt var.
 
Började med att gå ut mot asfaltvägen, leder henne i början då jag inte har lust att rida på den vägen pga puckon till bilister. Innan jag hann ut på den vägen åkte det förbi 2 bussar som hon antagligen skulle fått flipp på. (så tur man hade!!) 
Och så promenerade jag en bit, sedan svängde man av till en grusväg där jag hoppade  upp och skulle börja skritta upp för en backe. Hon kröker, kröker och kröker på nacken, frustar, svansen högt upp, sedan åker huvudet högt upp och ser får typ 100 meter bort! Då gick hon på tår tills hon var en bit förbi. Sedan blev det mer plant och sedan fick vi vända då det var lite mer is än vad jag trodde det skulle vara. Med en gång vi hade vänt om, då var det småtrav/galopp vägen hem. Seriöst, stillastående då jag endast ville ha trav. :P Sen så träffade jag en mamma med barn och stannade för att småprata. Mamman sa "vilket busigt ansikte hon har!!", svarade att hon har rätt så mycket energi just nu. :P
Sedan var det den stora backen kvar som nu gick neråt, fick hoppa av och leda henne nedför, hon skulle lätt kunna göra en kullerbytta neråt!! Och nej, fåren brydde hon sig inte om nu. XD
Sedan gick man  hem, och på min grusväg, åker en snabb lastbil förbi på asfalten. TUR IGEN att jag slapp jobbigheter för Troja.
 
Så pigg hon var idag asså, herre... xD Hon var inte rädd för fåren, hon bara tittade på dom typ... xD
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fotokoffe :

-tack så mycket! Har en del bilder på dom två ☺️

Kommentera inlägget här :