Vad gör jag under en vanlig vecka?

publicerat i Allmänt;
Jag rider inte för någon tränare, jag har inget ridhus och Troja är lite småskraj för både lastbilar och traktorer som det tyvärr finns gott om. Så kan inte säga "på måndag blir det skog" "på tisdag blir det hoppning".
Sedan är det detta med hennes brunst. Hon har oftast längre brunst än vad ston brukar ha.
När hon är brunstig GÅR DET INTE att rida dressyr. MEN. Det går att rida dressyr, med någon bom mitt på banan! ;) Så det blir dressyrprogram med bommar på banan, annars vägrar hon gå frammåt! :P Så det betyder inte att jag hoppar dessa 2 veckor hon är brunstig, endast bommar på marken. :P
Om man säger såhär:
En vanlig vecka, utan brunst, och att det är mindre traktorer ute. (vecka med mindre gödsling, skörd osv) (vi bor bredvid bonde med 500 tjurar) så brukar jag varje vecka:
-Dressyr, flera gånger i veckan
-Hoppning, 1 gång.
-Kavaletti, 1gång, tom 2. Efter hennes skada måste jag vara ännu nogrannare.
-Rida ut på åkern/gräshage så hon får sträcka mer på sig
-Skog, en kort promenad
-Ibland någon ledig dag
Detta brukar jag då göra. Även olka kon banor då det är utställt efter mamma haft lektioner och att de ska stå kvar till dagen efter. När jag säger dressyr, kan det vara endast det, eller dressyr med kavaletti. Vi har inget ridhus, så man får anpassa sig efter väder, blir så slabbigt att hoppa i regn och det blir uppsprunget.
Och så har vi en 40*20 bana, så det är lite jobbigt med olika hoppövningar då de är anpassade efter större banor... Positiva är att jag får smidiga hästar med liten bana, de är inte så bortskämda med stora banor. ;)

Kommentera inlägget här :